Daar zitten we dan.. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Lieke Nunen - WaarBenJij.nu Daar zitten we dan.. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Lieke Nunen - WaarBenJij.nu

Daar zitten we dan..

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

27 Januari 2014 | Frankrijk, Lyon

Tja, daar zitten we dan in de mooie stad Lyon. Op donderdag zijn we aangekomen. Samen met ons pap, mam en Johnny. Na het inchecken was ik toch wel eens benieuwd hoe mijn appartementje eruit zou zien. Je hebt een beetje op de gok, met hulp van foto’s het appartement uitgezocht. Het ziet er prima uit. We hebben allebei een eigen slaapkamer met badkamer en een gezamenlijke keuken. Deze mocht wat mij betreft wat groter zijn, maar we redden ons er prima in! De afgelopen dagen hebben we gezellig gekletst, de stad bekeken, het openbaar vervoer uitgezocht, naar de school geweest en lekker wezen uiteten. Na een paar leuke dagen gehad te hebben met z’n allen zijn ze op zondag terug gereden naar Nederland.

Daar zit je dan helemaal alleen in de grote stad. Dit is wel even iets anders ten opzichte van het kleine dorpje waar ik normaal gesproken elke dag door heen fiets. Fietsen, dat kennen ze hier in Frankrijk niet. Nouja, studenten niet. Het openbaar vervoer hier is erg goed. De metro, bussen, trams en treinen sluiten goed op elkaar aan. Je staat dan ook zo op school. Hoe de school eruit ziet, die heb ik alleen nog maar van de buitenkant gezien. Dit ziet er ook prima uit.

Gisteravond hebben we nog gezellig gebowld en even wat gedronken. Als je in Nederland een bowlingbaan hebt met 10 banen is het al veel, nee hier in Lyon hebben ze er een stuk of 25. Ook zat er bij dit centrum nog eens 30 pool-tafels.

Nu heb ik nog een week vrij voordat we naar school gaan. In deze week kan ik nog het een en ander rekenen. De Franse overheid is zo lief om de internationale studenten te helpen met het betalen van hun huur. Omdat we een bijdrage ontvangen (soort van huursubsidie) moeten we een Franse bankrekening openen. Deze rekening kost al 1 hele euro. Als we hiervoor meer geld beuren, hebben we dat er graag voor over, haha.

De Franse mensen zijn erg aardig, maar zoals de meeste wel weten, ze spreken nauwelijks Engels. Ze willen je wel helpen, dus met hulp van een computer en google-translate komen ze een heel eind. Het ziet er wel grappig uit! ;)

Dit was het wel weer voor deze keer!

Groetjes,
Lieke 

  • 27 Januari 2014 - 20:12

    Joke En Cor:

    Hoi Lieke.
    We wensen je een fijne en leerzame tijd in Frankrijk. en leuk dat we je kunnen volgen.
    Cor en Joke

  • 27 Januari 2014 - 21:25

    Je Vader Mari:

    Hoi Lieke
    Nu gaat het echt beginnen .
    We hebben je weg gebracht en gezien dat het n leuk appartement en n leuke stad is
    Het zal wel niet altijd meevalleen maar met zn allen gaat dit zeker lukken
    Heel veel succes
    gr Mari

  • 28 Januari 2014 - 23:39

    POJ:

    Hoi Lieke,
    Fijn om al wat berichten gelezen te hebben. Nog een week om te wennen en dingen te regelen en vanaf 4 februari gaat het echt beginnen. Ik hoop dat je een gezellige en leerzame tijd gaat krijgen en wellicht spreek je in juni beter Engels dan ik. Haha, Het gaat je (jullie) goed. Groetjes, Jan

  • 03 Februari 2014 - 22:35

    Angelique:

    Hé Lieke,

    Wat vind ik jou een stoere meid! Wist ik eigenlijk al lang hoor, dus jij gaat 't daar in Lyon echt wel redden. Ben benieuwd naar je eerste schooldag en of je al een beetje hebt geproefd van de Franse keuken :-) Liefs van Angelique

  • 19 Augustus 2014 - 16:05

    Frank Delagrange:

    Dag Lieke,

    Mijn dochters gaan op stage 1/2/2015 in Lyon.
    Heb je soms Tips voor logement?
    Jou Appartement leek wel ideaal voor hen. Kan je locatie & prijs doorgeven ?
    Of hoe je het bestaan een appartementje kan huren ??

    Mvg

    Frank

  • 21 Augustus 2014 - 23:45

    Lieke:

    Dag Frank,

    Als je even je emailadres door wil geven, dan zal ik je even een emailtje sturen met de informatie die ik heb.

    Groetjes,
    Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 5136

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Studie in Frankrijk

Landen bezocht: