Alweer een weekje voorbij! - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Lieke Nunen - WaarBenJij.nu Alweer een weekje voorbij! - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Lieke Nunen - WaarBenJij.nu

Alweer een weekje voorbij!

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

07 Februari 2014 | Frankrijk, Lyon

Ik vind het wel weer eens tijd om jullie wat te vertellen over mijn minor hier in Frankrijk. We zijn ondertussen alweer een weekje verder, maar nog geen les verder. Een ding weet ik wel, Lieke en Engels, dat is toch een betere combinatie dan ik had gedacht!

Afgelopen weekend ben ik samen met Kalia weer naar het poolingcentrum geweest. Het blijkt hier normaal te zijn dat een Fransman op een vrouw afstapt, 2 minuten met haar praat en haar op een date vraagt. Uhmm, oké, dit is in Nederland toch wel even wat anders. Maargoed, we zitten op dit moment in Frankrijk en niet in Nederland. Verder heb ik wel een gezellige avond gehad. Zelfs twee keer gewonnen met poolen, de derde keer was ik goed op weg tot dat ik de zwarte bal in het gat sloeg, toen had Kalia gewonnen, haha.

Maandag zijn we met de metro naar de andere kant van de stad geweest. Daar hebben we even wat winkels bekeken, maar dit winkelcentrum was een stuk kleiner dan de andere twee die in het midden van de stad zijn.

Dinsdag was het dan zover, onze eerste schooldag. Na wat brood gesmeerd te hebben zijn we naar de tram gelopen om naar school te gaan. Een kwartier te vroeg, we waren prima op tijd. Alleen kregen we het lokaal niet gevonden. Wij wat rondlopen tot we in eens “goedemorgen” hoorde. Dat was raar, Nederlandse taal op een Franse school. Bleken er nog twee Nederlanders meer in de Erasmusklas te zitten, dat is altijd leuk! Het was 10.00u, en de kennismaking begon. We hebben wat informatie gekregen over de school en uitleg over het intranet. Tijdens de uitleg kwamen nog wat studenten binnendruppelen. Op ECE Lyon, mijn school, zijn ze erg streng met het te laat komen. Dit kan consequenties hebben voor je eindresultaat of je je minor haalt of niet. Een ding weet ik zeker, ik ga wel op tijd komen! Beter een half uur te vroeg, dan een seconde te laat! ;)

Na de uitleg over de school hebben we onszelf voorgesteld. Dit was voor mij nog relatief gemakkelijk. Ik was blij dat ik alles goed kon volgen aangezien ik op dat moment altijd van mening ben dat mijn Engels niet goed is. Na een uur stonden we dan ook weer buiten met de mededeling dat dit het was en we de rest van de week vrij waren. Op donderdag hebben we nog een kennismakingsborrel met alle Erasmus studenten en de begeleiders van school.

Verder hebben we deze dag nog wat gedronken met z’n allen in een leuk café en die avond hebben we nog een huisfeestje gehad bij iemand thuis. Op woensdag is een klasgenootje van ons komen eten en gisteren hebben we de borrel gehad. Deze was ook erg gezellig. We kregen lekkere wijn, sangria en een typisch Frans Kaasplankje met brood, lekkerrrr!!

Aanstaande maandag beginnen de lessen pas. We hebben over het algemeen 2 of 3 dagen in de week vrij en er staan weinig lessen in het rooster gepland. Ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat verlopen.

Groetjes vanuit Lyon,
Lieke

  • 12 Februari 2014 - 13:47

    Marjan:

    Ooh, beetje relaxen dus voor jou, hihi grapje ;). Lekker genieten en weer een meevaller dat je Engels helemaal niet zo slecht blijkt te zijn! Ennuh, je hebt toch ook wel vertelt dat je bugel speelt tijdens het voorstellen?! :)

    x Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 5139

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Studie in Frankrijk

Landen bezocht: