Morgen komt er bezoek! - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Lieke Nunen - WaarBenJij.nu Morgen komt er bezoek! - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Lieke Nunen - WaarBenJij.nu

Morgen komt er bezoek!

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

05 Maart 2014 | Frankrijk, Lyon

Ondertussen ben ik hier alweer 6 weken, maar heb me tot op de dag van vandaag nog geen moment verveelt. Ook hebben we al veel leuke dingen gedaan.

De lessen gaan ook gewoon door tijdens de carnavalsvakantie in Nederland. Alle andere studenten van ECE Lyon hebben wel vakantie, behalve onze klas. Wat een pech hebben we hier! Zo heel veel lessen hebben we deze week niet gehad, maar vond het wel jammer dat ik carnaval heb moeten missen. Volgend jaar ga ik de schade voor dit jaar inhalen! Roy, bedankt voor het sturen van de filmpjes van de Boemelaars! ;)

Ik ben wel blij dat ik de lessen echt steeds beter kan volgen. Dit ging al boven verwachting, maar je wordt ook steeds zekerder van je zaak met het praten van Engels. ;) Het is nog niet bekend voor welke vakken we een tentamen krijgen maar dat zien we op het einde van de periode wel. Voor sommige vakken hoeven we alleen een presentatie te geven waarvoor we dan 3 studiepunten krijgen. Kassa, dit is wel even wat makkelijker als in Nederland waar je een ellendig lang en moeilijk tentamen voor moet maken! Ook een presentatie is voor mij nog niet zo makkelijk omdat je dan wel alles in het Engels moet vertellen, maar ook hier hebben we nog even voor wanneer we dit moeten geven.

Op donderdag 26 februari zijn we naar San Etienne geweest. Het was nog geen uurtje met de trein, 11 studenten en de treintickets waren goedkoop, dus het werd gezellig. In de morgen om half 11 waren we in de stad. We kwamen het station uit, er was niet zo heel erg veel te zien! We zijn naar het VVV gelopen om daar wat informatie te halen. We besloten om naar een kasteel te gaan. Na een trip met de bus waren we er, maar toen bleek dat de bus om 6u in de avond pas terug ging, dit leek ons niet z’n slim idee aangezien de trein om half 7 terug zou gaan naar Lyon. We hebben uiteindelijk een super leuke dag gehad en hebben gewoon wat rond gelopen en hebben wat gedronken in een kroeg.

Afgelopen weekend, tijdens de carnaval in Nederland hebben we een paar verjaardagsfeestjes gehad van studenten uit onze Erasmusklas. Op zaterdag zijn we nog op stap geweest. Deze avond heb ik afgesloten met lekkere knakworstjes uit Nederland die k van mn vriendengroep heb meekregen in mijn overlevingspakket, ze waren lekker!!!

Morgen is het dan zover, dan komen ons pap en ome Jan op bezoek! Hier heb ik erg veel zin in. Wat we gaan doen, dat is nog even afwachten. Want ik hoor dat ons pap op internet wat heeft gevonden, dus ben benieuwd! ;)

Een ding weet ik wel, de tijd gaat hier erg snel! Over ruim 3 weken kom ik alweer voor 1,5 week naar Nederland, dan ben ik precies op de helft van mijn periode hier in Lyon waar ik het nog steeds naar mijn zin heb! : )

Groetjes,
Lieke

  • 05 Maart 2014 - 20:53

    Agnes:

    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt(maar dat wist ik al).
    Veel plezier met het bezoek van de Zijtaartse mannen.
    zet um op veel groetjes uit zijtaart van Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 5140

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Studie in Frankrijk

Landen bezocht: