Alweer bijna op de helft! - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Lieke Nunen - WaarBenJij.nu Alweer bijna op de helft! - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Lieke Nunen - WaarBenJij.nu

Alweer bijna op de helft!

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

16 Maart 2014 | Frankrijk, Lyon

Het is alweer eventjes geleden dat ik iets van me heb laten horen. Hier gaat het nog steeds goed! Over 2 weken ga ik voor een weekje naar Nederland, weer iets leuks om naar uit te kijken!

Ik mis alle dingen wel in Nederland, maar ik krijg er hier een leuke ervaring voor terug. In die week dat ik terug ben ga ik zeker eens kijken bij de fanfare wat ze aan het repeteren zijn voor het Open Nederlands Fanfare Kampioenschap! ;)

Vorige week donderdag was het zover, ons pap en ome Jan kwamen samen op bezoek. Na een goede reis en een stuk taart (ons pap was de dag ervoor jarig, dus dat moest gevierd worden) was het toch tijd voor mij om naar school te gaan. Ik had maar een college Frans, dus dat was maar kort! Ons pap en ome Jan zijn in die tijd wezen inchecken, hun en de Engelse taal, ik was benieuwd, maar het is gelukt! Het appartement waar ze in zaten was erg mooi. Ook hebben ze in die tijd me douche gemaakt, toch handig een paar van die vakmannen! ;)

Die avond heb ik lekker voor ze gekookt. De dag erna had ik ook nog een college en tegen de middag hadden we afgesproken op Bellecour om de stad in te gaan. We hebben deze dag wat rondgelopen en zijn naar het nationaal kunstmuseum geweest. Die dag hebben we gezellig afgesloten met een lekker koud pilsje op het terras!

De dag erna zijn we in de ochtend naar een houten poppenmuseum geweest, erg leuk om te zien! De middag zijn we naar een van de grootste parken van Lyon geweest. Ook hebben we daar wat rondgelopen en zijn we naar de dierentuin geweest. De gezellige dagen hebben we afgesloten met een lekker etentje in een goed restaurant!

Komende weken hebben we nog redelijk wat lessen, maar het zijn er ook niet super veel. Het weer is hier goed, zo mooi rond de 19/20 graden, dus goed te vertoeven hier in Lyon!

Pap en ome Jan, bedankt voor de leuke dagen!! Jenneke, jij ook bedankt voor het leuke pakketje wat je me gestuurd hebt, jammer dat het een week te laat was, maar de flesjes Juup waren lekker!! :)

Groetjes,
Lieke

  • 17 Maart 2014 - 23:47

    Angelique:

    Lieve Lieke,

    Wat leuk voor je dat je over 2 weken weer lekker een weekje naar je vertrouwde buurtje teruggaat. Maar het allerbelangrijkste: eindelijk je mannetje weer eens zien :-)Tot die tijd nog veel plezier daar en succes met je studie!

    Groetjes,
    Angelique

  • 21 Maart 2014 - 22:15

    POJ:

    Hoi Lieke,

    Fijn om weer een bericht te lezen. We hebben mooie dagen gehad en verschillende dingen gezien. Samen een lekkere LEFFE gedronken. Toen we weer terug reden was het net of we naar het zuiden gingen, het werd steeds warmer. In Limburg 25°C. Vorige week vrijdag de verjaardag van jullie pap gevierd. Veel besproken hoe het was geweest in Lyon. Johnny was er ook en die was ook benieuwd hoe het was gegaan. Volgens mij was ik de laatst die de fiets pakte. Nog een week en dan kom je een week terug om te kijken hoe het hier is. We zullen elkaar wel een keer zien om bij te praten. Tot die tijd nog even "bij de les blijven" en tot gauw.

    Groetjes, XX Ome Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 5142

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Studie in Frankrijk

Landen bezocht: